AalsmeerVandaag piekt in mediaonderzoek

Gisteren maakten wij hier de resultaten bekend van het mediaonderzoek dat in opdracht van Radio Aalsmeer werd gehouden. Ook AalsmeerVandaag passeerde de revue in de slotsom van datzelfde mediaonderzoek. Bescheiden als wij hier op de redactie zijn, plaatsten wij eerst Radio Aalsmeer in de spotlights. Vandaag zijn wij zelf aan de beurt.

De tweede enquêtevraag die men voorgeschoteld kreeg luidde: "Hoe wordt u geïnformeerd over het lokale nieuws?" Maar liefst 67 procent van de bevraagden gaf aan het lokale nieuws via AalsmeerVandaag tot zich te nemen. Uiteraard kon men op deze vraag meerdere mogelijkheden aangeven. Daarmee lieten wij diverse sociale media-kanalen, het Witte Weekblad, en, eerlijk is eerlijk, ook mediapartner Radio Aalsmeer ver achter ons. 

Die papieren krant
Ja, inderdaad. We leggen het (nog) wel af tegen 'die papieren krant'. Logisch ook. Lang nog niet iedereen weet de weg op de digitale snelweg naar ons te vinden, en de papieren krant valt nog steeds wekelijks bij iedereen op de deurmat. Echter, wanneer we percentages omzetten in absolute getallen, dan worden voor lokaal nieuws 307 maal de papieren kranten geraadpleegd. Dat tegenover 390 keer nieuwsgaring via digitale wegen.
 
Bescheiden feestje
Reden voor een paar slingers en een klein dansje op de redactie. Bescheiden, want we moeten immers weer snel op pad om uw en onze nieuwssite actueel te houden. Wij kijken in elk geval reikhalzend uit naar het volgende mediaonderzoek dat hoogstwaarschijnlijk in 2021 zal gaan plaatsvinden.
 
Origineel cadeau
En als u ons erkentelijk bent voor de de dagelijkse stroom nieuwsberichten en graag iets terug zou willen doen, dan is dat heel eenvoudig. Loopt u even binnen bij het Boekhuis in de Zijdstraat of Marskramer in Kudelstaart en schaft u voor uzelf of uw dierbaren zo'n unieke AalsmeerVandaagkalender aan. Heeft u in elk geval een origineel cadeau voor in de schoen. Ook via de mail te bestellen, dan wordt hij zelfs hoogstpersoonlijk nog voor 5 december langs gebracht.
 
Tekst: Mariëlle Wegman
(advertentie)
 

Geen reacties

Add a Comment