Schipholparkeren voor deur niet gewaardeerd

Personeel van FIQAS keek vorige week maandagochtend vreemd op toen de parkeerplaats voor het pand aan de Hornweg gevuld bleek met een zevental vreemde auto’s. Een vluchtige blik in de auto’s bracht aan het licht dat de voertuigen afkomstig waren van het bedrijf 247 Parking. Ook de parkeerplaats van het verderop gelegen Zwapak bleek vol te staan met auto’s van dezelfde parkeeronderneming. Het personeel van FIQAS en directeur Rob Geleijn waren ‘not amused’ dat hun ruimte was ingenomen.
 
“Niet alleen zorgt dit bedrijf voor overlast op ons terrein door brutaal onze toch al schaarse –zeker op maandag- parkeerplaatsen in te pikken, maar vooral misleidt dit bedrijf hun klanten die denken dat hun auto gedurende hun vakantie veilig op een bewaakt terrein wordt geparkeerd. Het tegendeel is waar: de auto’s staan open en bloot op een onbewaakt terrein, nota bene met gegevens over de afwezigen inzichtelijk en een reservesleutel voor het grijpen,” aldus Geleijn in een schrijven aan AalsmeerVandaag.
 
Erg lang duurde de overlast volgens Geleijn niet. In de loop van de ochtend kwam personeel van 247 Parking een paar van de auto’s ophalen.
 
Toch is de FIQAS-man slecht te spreken over de gang van zaken: “Dat een bedrijf op deze wijze opereert vind ik enorm brutaal en ik denk dat potentiële vakantiegangers of andere reizigers die hun auto in handen geven van dit soort clubs gewaarschuwd zouden moeten worden. Daarnaast denk ik dat de gemeente dit soort acteren niet ongestraft zou moeten laten. Ik ga ervanuit dat zij toch over de vergunningen beslissen.”
 
Parkeerondernemer pleit voor overlegorgaan
 
AalsmeerVandaag zocht contact met 247 Parking dat bij monde van eigenaar Michel Overmars per mail reageerde op de kwestie. Hij wijt het voorval aan een combinatie van factoren maar wil ook graag de gelegenheid aangrijpen om uit te leggen waar het fenomeen Schipholparkeren mee worstelt.
 
“Door de groei van Schiphol is er de afgelopen jaren behoefte ontstaan aan meer parkeerplaatsen waarbij niet Schiphol de prijsbepalende factor is.
Deze ontwikkeling heeft er toe geleid dat meerdere ondernemers, waaronder 247 parking, in deze betrekkelijk nieuwe branche zijn gestapt.
Echter, de tentakels van Schiphol rijken ver; de omliggende gemeenten, Haarlemmermeer, Aalsmeer en Amstelveen voeren derhalve een éénzijdig handhavend beleid.
 
Met ons ondernemers is en wordt nooit gesproken, nu het Aalsmeer uitkomt mag er op delen van Greenpark legaal worden geparkeerd, deze gronden kunnen tegen hoge bedragen worden aangeschaft. Zo hoog dat niet de kleine parkeerondernemers maar grote investeringsmaatschappijen met diepe zakken de grond kopen.
 
Het heeft ons/mij altijd verbaasd dat Schiphol niet in gesprek is gegaan met ons ondernemers, wij bedienen immers jaarlijks wel zeer veel van hun vliegklanten,” aldus Overmars die pleit voor een overlegorgaan tussen Schiphol, ondernemers en de betrokken gemeenten.
 
Miscommunicatie
Terugkomend op het voorval met de auto’s op het terrein van FIQAS, schrijft Overmars dat miscommunicatie, vergissingen en pech tot de ergernis bij de buren hebben geleid: “Letterlijk onze buren want ons hoofdkantoor huurt aan de Hornweg nummer 7. Onze eigen auto’s kunnen daar ook gewoon staan tot twee stuks.”
 
Het desbetreffende weekend is er volgens Overmars tegen de chauffeurs gezegd dat, indien het beter uitkomt, zij enkele auto’s voor de deur van dit kantoor moesten parkeren. Per vergissing zijn de auto’s voor de deur van de buren neergezet.
 
“Het betrof hier retour komende klanten wiens auto’s op één van onze parkeerterreinen hebben gestaan. Door twee oorzaken waren deze niet verwijderd op maandagmorgen: vertraging van vluchten waardoor klanten pas op maandag retour kwamen en van twee auto’s was men de sleutels kwijt. Deze auto’s zijn later op de dag alsnog verplaatst. Al met al een ongelukkige gang van zaken,” geeft Overmars toe.
 
Foto: vreemde auto's voor de deur bij FIQAS. (Foto FIQAS)
 
(advertentie)
 
 

 

6 reacties

  1. “Voor de inwoners en ondernemers van Rhenen en de regio willen wij voorkomen dat zij zich zorgen maken over parkeeroverlast in de toekomst”
    Hans van der Pas (burgemeester van Wageningen)
    Tja, dat is hier wel anders…

  2. Dus als maximaal 2 auto’s op de Hornweg 7 mag parkeren, zet je er 7 neer (op Hornweg 5)…

  3. Vervuiler betaalt niets,
    Wat is er toch aan de hand met het gedoog en handhavingsbeleid van Gemeente Aalsmeer, laat staan het visiebeleid op het milieu.
    De vervuiler betaalt of is het precies andersom; Schiphol vliegt ons naar onze strot met hun ongebreidelde uitbreiding en 247Parking vervoert de lusten, maar niet de lasten tot onze voordeur. Lidl de grootgrutter bepaalt zijn eigen natuurregels en wij als Aalsmeerder mogen nog geen tak zonder vergunning knakken, laat staan een slootkant vernietigen. Het inrij tijdenverbod in de Zijstraat wordt nog steeds met grove banden overtreden. En dit alles onder toezien van een wel heel tolerant Gemeente Bestuur, naar dit soort praktijken toe. Kennelijk is de norm: Als het maar geld oplevert. Voor wie?

  4. Meneer Overmars wenst duidelijk niets te betalen voor parkeergrond en zet dus overal auto’s gratis neer..( machineweg etc)..Valt me nog mee dat hij ze niet bij tuincentra’s neerzet!

  5. Dito op diverse bedrijfsterreinen aan de Hoge Dijk en Aalsmeerderweg! Ook ’n vergissing, meneer Overmars??

  6. Ze staan bij Pols potten aan de middenweg ook geparkeerd!
    Daar horen ze ook niet te staan aan de rechterkant.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *





banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel
banner_martinez
adv desiree klein
mjk-advies
LJ-de-Vries
S4H
flower art museum
historische tuin
adv-Toneel